marți, 29 aprilie 2014

Despre RSS feed

Personal, definesc feed-ul ca un flux de informatii, care ma ajuta sa citesc ce s-a mai postat in timp real, pe blogurile sau site-urile pe care le urmaresc. Cu alte cuvinte primesc rapid continut actualizat, un fel de newsletter rapid. Continutul poate fi text, film, poze, etc.
 
Ce faceam pana sa ma abonez la un feed? Pai in primul rand adaugam la favorite site-urile ce ma interesau. In timp, mi s-a parut o idee proasta, pentru ca uitam sa le deschid zilnic si ma luam cu alte treburi. Apoi m-am abonat la newsletter. Nici asta nu mi-a placut, detin mai multe conturi de mail si nu le deschid zilnic pe toate. Si toti stim ca spam-ul e la mare moda si te trezesti cu tot felul de mailuri nedorite. Asa am ajuns sa ma abonez la RSS feed-ul site-urilor care ma intereseaza. Am citit undeva pe net afirmatia aceasta, ca abonandu-ne la un feed nu mai fugim noi dupa blogurile care ne intereseaza ci fug ele dupa noi.

Cum ne abonam la un RSS feed? Cautam acest  simbol pe site, dam click si ne abonam. Acum ca ne-am abonat trebuie sa putem si citi. Cititoarele de feed-uri RSS se numesc agregatoare. Agregatorul este o aplicatie instalata, plugin sau add-on, care aduna stiri de pe net, din feed-uri RSS stabilite de noi. Feedreader este un bun cititor de feed-uri, dar mai sunt si altele. O simpla cautare pe Google si gasim mai multe cititoare de feed.

In browserele de net apare o iconita in adress bar de forma aceasta , la afisarea fiecarui site care exporta continut sub forma de feed.

Pentru blogurile gazduite pe platforma Blogger, este foarte bun utilitarul FeedBurner. Cu ajutorul lui putem contoriza numarul de cititori inscrisi la feed-ul blogului nostru. In articolul viitor voi descrie cum adaugam FeedBurner pe blog.
Daca ti-a placut, nu uita sa distribui articolul!

Un comentariu:

Back to Top