joi, 3 aprilie 2014

Sfaturi de baza pentru optimizarea continutului unui site

In mediul online se stie ca un site ce are un continut de calitate, original, nu are probleme cu motoarele de cautare. Desi acestea updateaza constant algoritmii de cautare, web site-urile cu un continut atragator, care furnizeaza informatii dorite de utilizatorii cu care interactioneaza, se regasesc mereu in fruntea rezultatelor afisate de motoarele de cautare.

Continutul este rege! Pornind de la aceasta realitate, fiecare publisher trebuie sa fie preocupat de optimizarea  continutului site-ului pe care il detine. Pe langa modurile de promovare a site-ului (blog-ului) gandite pentru a avea o relevanta foarte buna in mediul online, este foarte important cum este structurata si optimizata informatia pentru motoarele de cautare. Dupa ce ne-am decis asupra expresiilor de cuvintele cheie, este necesar sa construim continutul in jurul acestor cuvinte cheie.

Sfaturi de baza, ce nu implica niciun cost suplimentar, necesare pentru optimizarea continutului unui site

1. Continut original, relevant, pentru utilizatorii caruia i se adreseaza
Continutul duplicat, lipsit de originalitate este amendat imediat atat de vizitatori cat si de algoritmii motoarelor de cautare. Crearea unui continut care sa-i intereseze, sa-i capteze pe utilizatori este foarte important pentru site, acestia putand sa influenteze in bine traficul site-ului. Acestia pot recomanda articolul prin diverse mijloace si altor utilizatori. Interesul pe care il manifesta cititorii pentru continutul articolelor, conduce la formarea reputatiei unui site.
Unelte pentru verificarea originalitatii continutului unui site
De retinut! Continutul relevant, structurat in jurul expresiilor de cuvinte cheie bine alese, vor trezi si capta interesul utilizatorilor de net, fiind un pas important in optimizarea continutului unui site.

2.Folosirea tag-urilor H1,...H6
Aceste tag-uri au o importanta deosebita in optimizarea continutului unui site, fiind necesar sa implementam cat mai multe cuvinte cheie in asemenea pozitii, avand totusi grija sa nu abuzam de acestea deoarece riscam sa fim amendati de catre motoarele de cautare pentru "keyword stuffing". Trebuie sa stim ca tag-ul H1 este cel mai important, urmand apoi in ordine H2, etc. Aceste tag-uri informeaza motorul de cautare despre continutul site-ului, avand mare rol in indexarea acestuia.

3.Ingrosarea cuvintelor cheie
Boldarea cuvintelor cheie au importanta in atragerea motoarelor de cautare ca au dat peste un cuvant cheie.

4. Pozitionarea cuvintelor cheie
Mare grija unde plasam cuvintele cheie in text. Pozitia lor optima este in partea de sus a paginii sau la inceputul propozitiei. Se zvoneste ca pentru unele motoare de cautare plasarea lor in partea de jos a paginii are importanta.

5. Densitatea cuvintelor cheie
Optimizarea continutului unui site prin densitatea cuvintelor cheie se refera la numarul de aparitii de cuvinte cheie raportata la numarul total de cuvinte din pagina.

6. Frecventa cuvintelor cheie
Este relevant pentru motoarele de cautare sa avem mai mult decat un cuvant cheie pe o pagina, acest fapt fiind necesar pentru a nu le induce erori de cautare. Este recomandata repetarea lor de 4-7 ori pe pagina.

7. Intertitluri pe pagina
Folosirea intertitlurilor pe pagina, are importanta mare in optimizarea continutului unui site, fiind in masura sa delimiteze si sa structureze textul in paragrafe distincte. In acest mod captam atentia utilizatorului de net si alungam monotonia in citirea articolelor. De multe ori acestia nu citesc tot articolul ci doar "isi arunca" ochii pe el, vizionand in mod rapid daca il intereseaza ceva, alegand astfel daca citesc tot articolul sau parasesc site-ul. Intertitlurile trebuie sa fie concise, sa contina cuvinte cheie si sa descrie "pe scurt" continutul paragrafelor, astfel incat cititorul sa stie din simpla citire a lui despre ce urmeaza sa citeasca.

De asemenea folosirea Meta tag-urilor pentru "descriere" si "cuvinte cheie", este o metoda foarte buna pentru optimizarea continutului unui site.

Dupa cum cititi mai sus, sunt multe lucruri de spus despre optimizarea continutului pentru motoarele de cautare si voi avea grija sa postez si alte articole referitoare la acest subiect.

Daca ti-a placut, nu uita sa distribui articolul!

8 comentarii:

  1. Cu article marketing poți face conținut perfect pentru cititor cât și pentru motorul de căutare. Dacă le combinăm pe amândouă prin article marketing, îmbinarea lor va fi perfectă și, atât blogger-ul cât și cititorul va avea de câștigat. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca folosirea articolelor ca strategie de marketing este una din cele mai bune metode de aduce trafic pe site fara sa cheltui niciun banut. Descrierea detaliata a ceea ce vrei sa promovezi si oferirea informatiilor de calitate ii face pe cititori sa revina, astfel incat, exact cum ai spus, si bloggerul si cititorul sa aiba de castigat.

      Ștergere
  2. De cate ori trebuie sa se repete cuvintele cheie într-un articol?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru un SEO ideal, cuvintele cheie trebuie să se regăsească într-un articol de la 2 la 3%.
      Unele motoare de căutare folosesc și ceva mai mic 1-2%. Și alții spun că maximul e bine să nu depășească 5%.

      Din punctul meu de vedere, densitatea cuvintelor cheie ar trebui să se mențină între 1-3% într-un articol.

      Ștergere
  3. Mulțumesc pentru informație. O sa am grija de frecventa cuvintelor cheie din articole.

    RăspundețiȘtergere
  4. Foloseste aceasta unealta "Internet Marketing Ninjas(http://www.webuildpages.com/seo-tools/keyword-density/) pentru aflarea densitatii cuvintelor cheie dintr-un articol. Pana de curand densitatea cuvintelor cheie utilizata era de 2-8%, insa e istorie cu noul algoritm al motoarelor de cautare. Sunt de acord cu Sarcasticu, procentul de 1-3% este foarte bun.

    RăspundețiȘtergere
  5. Loreta si altii care nu stiu sa foloseasca un tool pentru verificarea densitatii, se poate sa te raportezi la text astfel la fiecare 250 de cuvinte sa ai cel putin 3-4 aparitii ale cuvintelor cheie. Apoi in aceste 250 de cuvinte din care o parte obligatoriu sa fie un titlu sau un semititlu (un h2, h3 sau h4) care logic sa contina macar o data cuvantul cheie ...

    Optimizarea unui articol fara o optimizare a siteului unde este afisat articolul nu prea are nici o relevanta in raport cu munca depusa si feedbackul primit.

    Asa ca eu completez ce ai scris tu în articol:

    1. Navigare optimizata: meniu cu pagini, meniu cu categorii, meniu combinat (cat mai sus in pagina)

    2. Canonicitatea subpaginilor ori paginilor cu comentarii ori alte pagini care ar fi teoretic subordonate. Aceasta subordonare ce tu o stii, trebuie scrisa in cod folosind URLuri canonice prin prezenta atributului rel="canonical"

    3. Prezenta unui singur heading h1 - titlul siteului, h2 - titlul articolului, paginii, categoriei etc. urmand inca un h2 in interiorul articolului sau direct h3 in interiorul articolului ca sa fie respectata ierarhia, ce este un punct important. Nu se pune h1 in mijlocul articolului!

    4. Nr. de linkuri trebuie sa fie controlat pe o pagina (si externe si interne).

    5. Nu doar tagul nofollow te salveaza ci trebuie sa inveti sa folosesti robots.txt unde sa interzici paginile care nu vrei sa fie indexate, de exemplu siteultau.ro/tags/* sau paginile la comentarii ori chiar rezultatele la cautari interne, urluri ce de multe ori au semnul ? sau # in ele si sunt considerate duplicaturi de continut

    Si poate ar mai fi dar ma opresc ca nu-mi ajunge o ora sa vorbesc despre optimizarea continutului. Ideea e ca doar daca te optimizezi pe site si pe continut, in acelasi timp sa fii structurat asa, doar atunci poate fi cum spui tu, sa ai trafic berechet fara sa scoti bani din buzunar.

    Pentru mine cel mai simplu e sa consider ca orice punct de mai sus este doar o parte dintro practica corecta ce toti ar trebui sa o adopte fara sa se forteze. De 2 ani de SEO la mine sunt chestiile astea firesti ... nu le mai calculez si nu le mai caut!

    Oricum, felicitari pentru articol domnule Popescu :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bogdan iti multumesc pentru comentariu.Despre optimizarea continutului se va vorbi foarte mult, mai ales in conditiile actuale cand Google tot updateaza motorul de cautare. Alegerea unor bune practici de optimizare a site-ului sunt esentiale pentru a apare in primele pagini afisate de motoarele de cautare.La inceput de blogging este greu sa ai in "sange" optimizarea corecta a continutului din mers....Adevarul ca de multe ori iti vine sa lasi balta SEO si doar sa scrii, fara sa te fortezi cu optimizari, etc, insa exista riscul sa te trezesti cu trafic si in consecinta audienta din ce in ce mai mica.

      Ștergere

Back to Top