luni, 31 martie 2014

SEO sau OAO, care este viitorul ?

 In ultimul timp, publisherii se intreaba care este viitorul in optimizarea continutului paginilor web, SEO sau OAO.
 SEO este stiinta de a crea site-uri optimizate cu trafic mare rezultat din motoarele de cautare. Uneltele SEO sunt cuvintele cheie, link building, page rank, etc . Abuzurile de cuvinte cheie si link-uri in defavoarea continutului unui web site, i-au determinat pe specialistii Google sa modifice permanent algoritmul motorului de cautare si totodata sa-l "secretizeze" pentru a nu mai fi exploatat.

"Continutul" site-urilor abunda de cuvinte cheie, special structurate pentru a afisa pagina web in primele pagini ale motoarelor de cautare. V-ati gandit ce s-ar intampla daca nu ar exista motoarele de cautare? Cum ar "trai" acest gen de  site-uri supra-optimizate in keywords?
Read More »

vineri, 28 martie 2014

Un alt fel de link building

In ultimul timp toti profesionistii SEO posteaza pe blog-urile personale articole in care isi exprima temerea in a include link building ca parte a strategiei lor de optimizare a site-urilor. Pentru ca Google Panda, Penguin, etc, a doborat page rank-ul multor site-uri care aveau ca strategie de optimizare si  backlink-uri masive.

Dar ce sunt backlink-urile? Ele reprezinta link-uri catre site-ul tau din surse externe. O strategie de a obtine backlink-uri de calitate era Guest Blogging, adica scrierea de articole pe alte blog-uri cu autoritate in domeniu. Insa Matt Cutts a declarat la inceputul anului,
Okay, I’m calling it: if you’re using guest blogging as a way to gain links in 2014, you should probably stop. Why? Because over time it’s become a more and more spammy practice, and if you’re doing a lot of guest blogging then you’re hanging out with really bad company.

Back in the day, guest blogging used to be a respectable thing, much like getting a coveted, respected author to write the introduction of your book. It’s not that way any more.
Rezulta de aici neaparat ca guest blogging-ul este terminat in 2014, deoarece este considerat un generator de spam? Personal nu cred, intrucat sunt site-uri cu autoritate in domeniu, gen Ezine care practica guest blogging-ul si nu este penalizat de Google.

Cred ca "vechile" metode SEO de a construi backlink-uri de calitate, naturale, raman aceleasi, insa trebuie sa analizam cu maxima atentie cine " ne trimit" link-uri catre site-ul nostru.
Read More »

joi, 27 martie 2014

Optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare in 2014

Dupa cum bine se stie, de ceva vreme ( octombrie 2013) Google a updatat algoritmul Penguin al motorului de cautare, avand consecinte directe si chiar critice pentru multe web site-uri. Vechile strategii de optimizare a site-urilor s-au dovedit inutile, page rank-ul fiind afectat la multe dintre ele .




Aceste modificari pe care le-a implementat marele Google, va impune in mod clar si schimbarea strategiilor de optimizare a site-urilor in 2014. Toate site-urile cu link-uri multe, nefiresti, au fost penalizate. Daca pana acum o buna metoda de optimizarea a site-urilor era prin obtinerea de
Read More »

miercuri, 26 martie 2014

Totul despre Keywords Long Tail

Keywords Long Tail in traducere cuvinte cheie cu coada lunga, este o expresie complexa formata din 3-5 cuvinte cheie si reprezinta un mod de a atrage vizitatorii care utilizeaza motoarele de cautare. Aceste cuvinte cu coada lunga trebuie sa defineasca foarte bine domeniul tau de activitate.

Keywords Long Tail reprezinta un mod deosebit de a atrage trafic mare si de calitate pe site-ul tau. Concurenta fiind foarte mare, folosind pentru optimizarea site-ului doar cuvinte cheie, nu mai este de ajuns pentru marirea numarului de vizitatori. Il  puteti optimiza folosind cuvinte cu coada lunga, scopul final fiind astfel mai usor de atins.

Sa vedem cateva exemple de  Keywords Long Tail.
Read More »

marți, 25 martie 2014

Cum crestem traficul pe blog

Doar creand un blog nu inseamna ca vom avea si vizitatori, implicit trafic pe site. Utilizatori care iti viziteaza blog-ul trebuie sa afle intai locatia lui, mai exact adresa URL. Utlizatorii iti vor putea afla locatia blog-ului prin 4 metode:
  • motoare de cautare, iar la noi in tara cel mai utilizat este Google;
  •  campanii publicitare;
  •  link-uri catre blog-ul nostru;
  •  pentru ca le comunicam intr-un fel sau altul (site-uri de socializare, etc) URL-ul blog-ului
In aceasta postare voi prezenta cateva metode simple de ati creste traficul pe blog, fara a utiliza resurse financiare sau materiale.

Pentru ca blog-ul nostru sa fie afisat in primele pagini ale motoarelor de cautare, este necesar sa indeplineasca cateva conditii simple: sa aiba continut de calitate, sa fie optimizat SEO, sa nu aiba pagini neterminate.

Cum sa-ti aduci vizitatori pe site? Toti bloggerii au intampinat aceasta problema, desi au continut bun, la obiect, nu au trafic pe blog.
Read More »

Cum personalizam pagina 404 Not Found in Blogger

In primul rand cand apare Pagina 404 Not Found?

                                         
Aceasta eroare apare atunci cand cineva acceseaza o pagina din site care nu mai exista, sau tasteaza gresit o parte din URL-ul blog-ului generat de o postare, etc. Cand ne apare o astfel de eroare, pentru a nu pierde vizitatorul, este bine sa-l indrumam printr-un mesaj personalizat sa ne contacteze  sau sa acceseze alta pagina din blog.

Cum editam continutul Paginii 404 Not Found?
Read More »

luni, 24 martie 2014

Sfaturi pentru a reduce timpul de incarcare a blog-ului Blogger

Timpul de incarcare este un factor important pentru optimizarea blog-ului.Fiecare blogger trebuie sa tina cont de timpul de incarcare a site-ului, deoarece motoarele de căutare, in special Google, considera timpul de încărcare un factor pentru rang-ul blog-ului. 

Trebuie tinut seama ca vizitatorilor nu le plac ca site-urile sa se incarce lent, cautand rapid informatiile dorite pe un alt website. O sa prezint mai multe trucuri si sfaturi eficiente, adunate din navigarea pe alte site-uri, pentru a reduce timpul  si optimiza viteza de incarcare a blog-ului.

1.Widget-uri si butoane de social-media
Trebuie sa tii cont de faptul ca widget-urile si butoane de social-media in exces vor mari timpul de incarcare a blog-ului, fiind necesar sa le elimini pe acelea care nu iti sunt neaparat necesare.

2.Dimensiunarea potrivita a imaginilor
Da mereu inaltimea si latimea corespunzatoare pentru imaginile pe care le utilizati în mesajele dumneavoastră, deoarece ajuta browsere pentru a încărca imaginea repede. Pentru a da inaltimea si latimea potrivita a imaginii cititi postarea Optimizarea imaginilor in Blogger.

3.Limiteaza numarul postarilor in pagina principala a blog-ului.
Read More »

vineri, 21 martie 2014

Optimizarea imaginilor in Blogger

Este bine sa stiti ca se obtine trafic de calitate si  din optimizarea imaginilor in blog. Pe langa optimizarea textului este foarte important sa optimizam SEO si imaginile.

Motoarele de cautare "vad" imaginile din blog dupa titlu si tag-urile setate pentru acestea. De aceea inainte de a incarca o imagine in blog este bine sa o denumim in functie de titlul postarii, sa o descriem prin cuvinte cheie, pentru a fi usor identificata de catre motoarele de cautare.

De exemplu, numele imagini apare ceva de genul imagine.jpg. Pentru a optimiza imaginea pentru aceasta postare trebuie redenumita optimizare-imagine.jpg.

Retineti: 
1.Cuvintele care denumesc imaginea sa fie separate prin cratima "-" si nu underscore "_" sau blank(pauza).
Read More »

miercuri, 19 martie 2014

Adaugare Meta tag-uri pentru "descriere" si "cuvinte cheie" in Blogger (II)

Asa cum am promis in articolul anterior, astazi revin cu noi informatii legate optimizarea blog-ului prin adaugarea meta tag-urilor in platforma Blogger. Motoarele de cautare isi imbunatatesc constant algoritmii de cautare. Din aprilie 2012 Google a introdus algoritmul Penguin, care se pare ca a dat peste cap multe din metodele de optimizare SEO a site-urilor.Pe scurt, acesta nu face decat sa sanctioneze si sa scada rank-ul site-urilor care incalcau regulile impuse de principalul motor de cautare, Google.

Pentru a avea o pagina optimizata a site-ului este important sa respecam regulile impuse de motoarele de cautare si este bine sa adaugam in blog-ul nostru Meta tag-uri. Blogul de pe platforma blogger poare rula fara nicio problema si fara meta tag-uri dar adaugate ne va face mai vizibile in rezultatele afisate de motoarele de cautare.

1.Meta tag-ul Title
Reprezinta codul HTML ce creaza cuvintele ce apar in bara de sus a browser-ului de navigare pe net. Acesta ne ajuta foarte mult in obtinerea unui  rang bun (Page Rank).

Pentru optimizarea acestui tag trebuie sa utilizam:
-maxim 3 cuvinte
-maxim 100 de caractere
Nu trebuie sa repetam cuvintele cheie mai mult de 3 ori si nu e bine sa  folosim cuvintele "sau, si, o", deoarece exista riscul sa fim penalizati pentru spam de motoarele de cautare.

2.Meta tag-ul Descriere
Pentru o buna optimizare a blog-ului este necesar sa  avem o descriere a acestuia. Meta tag-ul ofera spidere-lor motoarelor de cautare un rezumat al blog-ului.Cuvintele cheie trebuie sa descrie optim site-ul.

Reguli de respectat:
-cuvantul cheie principal la inceputul descrierii blog-ului;
- descrierea sa contina intre 16-25 de cuvinte;
-maxim 250 caractere;
-nu repetati cuvantul cheie mai mult de 3 ori.

Dupa ce cream descrierea, o copiem in interiorul codului urmator (zona albastra):
<META NAME="Description" CONTENT="Descrierea ta se pune in locul acestui text" />

3.Meta tag-ul Keywords
Optimizarea blog-ului prin meta tag-ul keywords ne ajuta sa "atentionam" motoarele de cautare care sunt cuvintele cheie in jurul carora am construit blog-ul. Este important sa alegem cuvintele relevante pentru continutul site-ului.
Reguli de respectat:
-maxim 25 de cuvinte sau expresii, separate intre ele prin virgula.

Odata alese cuvintele cheie, relevante, le copiem in codul urmator (zona albastra):
<META NAME="Keywords" CONTENT="Cuvintele,cheie, se, pun, aici" />

Concluzie
Aceste metataguri sunt doar pentru pagina de pornire a blogului si pentru ca ele sa nu se afiseze in toate paginile blogului si sa dauneze in cautari, cele doua meta tag-uri se pun intr-un tag conditional care limiteaza aparitia lor decat la pagina de inceput a blogului.

Intrati la Design --> Editati html --> copiati codul urmator -->
<b:if cond='data:blog.url == data:blog.homepageUrl'>
<META NAME="Description" CONTENT="Descrierea ta se pune in locul acestui text" />
<META NAME="Keywords" CONTENT="Cuvintele,cheie, se, pun, aici" />
</b:if>
-->si il introduceti imediat dupa acest cod:
<title><data:blog.pageTitle/></title>

----> Salvam blog-ul. 
Read More »

Cum adaugam Meta tag-uri in Blogger (I)

O alta metoda de optimizare a blog-ului este crearea Meta tag-urilor. Meta tag-urile sunt parti de cod HTML care cuprind cuvinte sau fraze cheie ce ofera diverse informatii despre continutul unei pagini web si definesc acea pagina pentru spideri si motoare de cautare. Meta tag-urile nu sunt vizibile pentru vizitatori, acestea pot fi vizualizate doar in sursa paginii web. Cu ajutorul lor putem controla modul in care motoarele de cautare ne indexeaza blog-ul.

Pentru a vedea sursa, da click, in fereastra Internet explorer, pe meniul View si apoi selecteaza View Source.  Nici un motor de cautare nu penalizeaza site-urile care folosesc meta tag-urile cum trebuie, deci este de recomandat ca intotdeauna sa le incluzi.

Locul Meta tag-urilor in codul HTML este dupa title si intre tag-urile head. Iata mai jos un exemplu.

 <html>
<head>
<meta name="keywords" content="cuvinte cheie, pentru, blog-ul, tau">
</head>
<body>

  pagina ta web

</body>
</html>


 Este foarte important ca frazele si cuvintele cheie folosite sa descrie corect pagina ta web si sa fie relevante pentru continutul ei, deoarece acest lucru influenteaza modul in care motoarele de cautare vad o anumita pagina. Ordoneaza cuvintele cheie in ordinea importantei lor. Este de recomandat sa repeti acelasi cuvant cheie de 4-5 ori, dar nu intr-un rand. Evita repetarea lor mai  mult decat cea recomandata deoarece risti sa fii penalizat.

In articolul următor vă voi povesti mai detaliat despre optimizarea blogului privind Meta Title si Meta Description, precum si o lista de unelte pentru gasirea cuvintelor cheie potrivite pentru pozitionarea superioara a blog-ului in motoarele de cautare.



Read More »

marți, 18 martie 2014

Cum adaugam un sitemap de la Blogger in Google Webmaster Tools

Google creaza automat un sitemap pentru blogurile gazduite pe platforma Blogger. Probabil ca va intrebati la ce ne foloseste sitemap-ul. Acesta ajuta motoarele de cautare sa cunoasca structura site-ului tau.

Principala problema a sitemap-ului creat de Blogger, este ca afiseaza doar ultimele 26 de postari. Rezulta ca articolele mai vechi pot sa nu fie indexate niciodata de catre motoarele de cautare. Pentru a preveni aceasta problema, sunt solutii eficiente pentru a informa motoarele de cautare sa ne indexeze toate paginile blogului.

Pentru ca Google sa indexeze mai repede blog-ul nostru este bine sa adaugam sitemap-ul in unelte pentru webmaster de la Google. Cum realizam acest lucru?
           
1. Ne facem cont la Google Webmaster Tools ;

2. Click Add site  si adaugam  URL-ul blog-ului nostru;

3. In meniul derulant din partea stanga click pe Site configuration si apoi Sitemaps;

4. Click pe butonul [+] Submit a Sitemap;

5. Se va deschide o casuta, iar in campul respectiv (dupa numele blogului) introducem "atom.xml" sau "feeds/posts/default";
        
In cadrul acestui punct va invat o "smecherie". Ca sa aveti toate posturile in sitemap in loc de "atom.xml" scrieti:
          atom.xml?redirect=false&start-index=1&max-results=100

Numarul "100" inseamna numarul de posturi pe care le are blogul, iar la fiecare postare este necesar sa schimbati numarul 100, ex. 101, 102, 103,  etc.

6. Google va procesa sitemap-ul trimis de tine in cateva ore, iar atunci cand se va realiza, statusul se schimba din "Pending"  sau "In asteptare" in "OK" .

In concluzie, prin adaugarea sitemap-ului in Google Webmaster Tools, ne asiguram ca toate paginile blog-ului vor fi indexate intr-un timp mai scurt si postarile se vor regasi mai repede in rezultatele afisate de motoarele de cautare. ( Vezi articolul "Cum optimizam SEO blogul personal" ).
Read More »

luni, 17 martie 2014

Cum adaugam etichete personalizate de antet pentru roboti in Blogger

O caracteristica foarte buna implementata in noua interfata a platformei Blogger este adaugarea etichetelor personalizate de antet pentru roboţi. Acest nou instrument SEO, ne ajută pentru a selecta ce parte a blog-ului nostru ar trebui să fie indexat si care ar trebui să fie protejat de la indexare în rezultatele afisate de motoarele de căutare dupa cuvinte cheie.

Folosita in mod corespunzator, aceasta functie ne ajuta sa imbunatatim rank-ul blogului si totodata ne poate aduce mai multi vizitatori din motoarele de cautare.

Va prezint mai jos modul de adaugare a etichetelor personalizate de antet pentru roboţi in platforma Blogger.
          
1. Ne logam in contul nostru Blogger---> 

2. Setari --->Preferinte de cautare--->

3. Click pe link-ul  <Etichete personalizate de antet pentru roboţi> Editati-->


 

4.  Click pe salvati modificarile si....gata.

Indexarea blog-ului poate dura, dar in timp tot ce mai aveti de facut este sa asteptati vizitatorii proveniti din motoarele de cautare. 
Read More »

vineri, 14 martie 2014

Cum adaugam Robots.txt in Blogger

Mai intai ce reprezinta Robots.txt. Robots.txt este un fisier text care contine câteva linii de cod.Este salvat in serverul blogului sau pe site si are rolul de a instrui crawlerele web cum sa indexeze  blog-ul dvs. în rezultatele căutarilor. Aceasta înseamnă că puteti restrictiona orice pagina web pe blog-ul dvs. de la crawlerele web, astfel încât acesta nu poate fii indexat in motoarele de cautare, cum ar fi pagina dvs. de etichete blog, pagina dvs. de demo sau orice alte pagini care nu sunt la fel de importante pentru a fi  indexate. Sa nu uitati   aceste crawlere de căutare scaneaza intai fisierul robots.txt înainte de orice pagină web.

Fiecare blog de pe platforma Blogger are fisierul Robots.txt care arata asa:
         
         User-agent: Mediapartners-Google
         Disallow:
         User-agent: *
         Disallow: /search
         Allow: /
         Sitemap: http://example.blogspot.com/feeds/posts/default?orderby=UPDATED

Sa explicam ce reprezinta acest cod.
Codul este impartit pe trei sectiuni:
     
1. User-agent: Mediapartners-Google
Acest cod este pentru robotii Google Adsense, care ii ajuta sa puna anunturi mai bune pe blog-ul. Fie ca folositi Google Adsense pe blog-ul sau nu, mai bine lăsati-l asa cum este.

2. User-agent: *
Acesta este pentru toti robotii marcate cu asterisc (*). În setările implicite etichetele link-urilor blog-ului nostru sunt limitate sa fie indexate de crawlerele de căutare. Deci crawlerele web nu vor indexa link-urile etichetelor paginii  noastre datorita acestui cod.

3.  Disallow: /search           
Link-urile care au cuvinte cheie de căutare doar după numele de domeniu vor fi ignorate. Vezi mai jos un exemplu, care este un link cu eticheta de pagină cu numele de SEO.
     
         http://didacticus10.blogspot.ro/search/label/SEO

         Cum adaugam Robots.txt in platforma Blogger? 
      
Sa invatam sa adaugam fisierul Robots.txt in blog-ul nostru. Trebuie sa efectuam pasii urmatori:
1.Ne ducem in blog-ul nostru 
2.Navigam in Settings >> Search Preferences ›› Crawlers and indexing ›› Custom robots.txt    ›› Edit ›› Yes
3.Acum copiem propriul nostru cod fisier robots.txt in casuta.
4. Salvam si asta e tot.

         Cum gasim  propiul nostru fisier robots.txt?
Este simpu, pur si simplu adaugam  /robots.txt la sfarsitul URL-ului blogului nostru ca in exemplul de mai jos:
         http://numele blogului nostru.blogspot.com/robots.txt
         

Astfel am invatat sa adaugam Robots.txt  in blog-ul nostru din platforma Blogger.

           
Read More »

joi, 13 martie 2014

Cum optimizam SEO blogul personal

Optimizarea SEO a  blog-ului, este prima preocupare pe care trebuie sa o avem in vedere atunci cand dorim sa marim traficul acestuia. Multi dintre noi cand ne-am creat primul blog, ne-am intrebat de ce nu avem trafic pe blog desi designul e frumos si are un continut de calitate.

Unul dintre raspunsuri este lipsa optimizarii SEO a blog-ului. Dar ce inseamna SEO? Search engine optimization ( SEO ) este un proces de favorizare a vizibilitatii paginilor web în cadrul ordonării rezultatelor căutării în lista făcută de motorul de căutare.

SEO cuprinde mai multe tehnici prin care un site web este propulsat in cadrul rezultatelor ce apar la un motor de cautare pentru anumite cuvinte cheie. Este foarte important sa fii "vizibil" pe net in cadrul primelor pagini ale motoarelor de cautare la cautari relevante ale utilizatorilor legate de serviciile, produsele sau informatiile prezentate pe site.

Crearea unui design SEO al blog-ului, prietenos, care sa capteze utilizatorii site-ului  (blog-ului) si sa-i faca sa revina este foarte important.

In prima postare voi arata cum se insereaza titlul postarii inaintea titlului blogului. Aceasta este una dintre cele mai importante metode de optimizare la nivel de cod a blogului. Titlul unei pagini ar trebui să fie optimizat cu cele mai bune cuvinte cheie. Titlurile postarilor ar trebui să fie înaintea titlului blogului, dar în blogger această structură este în ordine inversă. Trebuie să optimizati dvs titlurile postarilor  pe  blogger. Cititi cu atentie tutorialul urmator:

  1. Deschideti Blogger >> Template(sablon) >> Edit HTML.
  2. Efectuati backup blog template.
  3. Cautati codul urmator in  sablonul blogului.
  4. <title><data:blog.pageTitle/></title>
  5. Inlocuiti codul cu urmatorul de mai jos.
  6. <b:if cond=’data:blog.pageType == &quot;item&quot;’>
    <title><data:blog.pageName/> | <data:blog.title/></title>
    <b:else/>
    <title><data:blog.pageTitle/></title>
    </b:if>
            <b:if cond='data:blog.pageType == &quot;index&quot;'>
           <title><data:blog.pageTitle/></title>
           <b:else/>
           <title><data:blog.pageName/> | <data:blog.title/></title>
           </b:if>

  7. Gata!
Dupa ce efectuati acest truc veti putea vedea titlul postarii inaintea titlului blogului, ca in imaginea de mai jos.




In urmatoarele postari voi explica mai multe metode simple si eficiente, de optimizare SEO a blog-urilor.

Read More »
Back to Top