marți, 29 aprilie 2014

Despre RSS feed

Personal, definesc feed-ul ca un flux de informatii, care ma ajuta sa citesc ce s-a mai postat in timp real, pe blogurile sau site-urile pe care le urmaresc. Cu alte cuvinte primesc rapid continut actualizat, un fel de newsletter rapid. Continutul poate fi text, film, poze, etc.
 
Ce faceam pana sa ma abonez la un feed? Pai in primul rand adaugam la favorite site-urile ce ma interesau. In timp, mi s-a parut o idee proasta, pentru ca uitam sa le deschid zilnic si ma luam cu alte treburi. Apoi m-am abonat la newsletter. Nici asta nu mi-a placut, detin mai multe conturi de mail si nu le deschid zilnic pe toate. Si toti stim ca spam-ul e la mare moda si te trezesti cu tot felul de mailuri nedorite. Asa am ajuns sa ma abonez la RSS feed-ul site-urilor care ma intereseaza. Am citit undeva pe net afirmatia aceasta, ca abonandu-ne la un feed nu mai fugim noi dupa blogurile care ne intereseaza ci fug ele dupa noi.

Cum ne abonam la un RSS feed? Cautam acest  simbol pe site, dam click si ne abonam. Acum ca ne-am abonat trebuie sa putem si citi. Cititoarele de feed-uri RSS se numesc agregatoare. Agregatorul este o aplicatie instalata, plugin sau add-on, care aduna stiri de pe net, din feed-uri RSS stabilite de noi. Feedreader este un bun cititor de feed-uri, dar mai sunt si altele. O simpla cautare pe Google si gasim mai multe cititoare de feed.

In browserele de net apare o iconita in adress bar de forma aceasta , la afisarea fiecarui site care exporta continut sub forma de feed.

Pentru blogurile gazduite pe platforma Blogger, este foarte bun utilitarul FeedBurner. Cu ajutorul lui putem contoriza numarul de cititori inscrisi la feed-ul blogului nostru. In articolul viitor voi descrie cum adaugam FeedBurner pe blog.
Read More »

sâmbătă, 26 aprilie 2014

Optiunea Aflati mai multe in Blogger

Optiunea Aflati mai multe ( Read more) este folositoare atunci cand scrieti articole lungi si totusi doriti ca pe prima pagina a blogului sa apara mai multe postari, fara sa existe riscul ca pagina sa se incarce greu. Butonul pentru Aflati mai multe, se regaseste in bara de instrumente a editorului de text din Blogger.


 Cu aceasta optiune introdusa in blog, articolele vor avea doar un rezumat de cateva randuri si la final un link care va deschide articolul integral intr-o alta pagina . Dupa ce finalizati articolul, dati click la finalul textului care doriti sa fie vizualizat pe prima pagina a blogului si apoi apasati butonul "Inserati pauza de inceput" buton incercuit in imaginea de mai sus. Textul va fi intrerupt si va apare o linie punctata, ca in imaginea de mai jos.


 In final, dupa ce salvati si publicati postarea, va apare un link la sfarsitul textului cu denumirea Aflati mai multe, care accesat, va deschide o pagina unde va fi publicat tot articolul.
Read More »

marți, 22 aprilie 2014

Radiografia unui link - Puterea Anchor text in optimizarea unui blog

Anchor text se defineste ca un cuvant, expresie de cuvinte, sau o imagine pe care, atunci cand utilizatorul de net face click, se deschide un alt document din acelasi blog/site sau alt web site. Documentul se poate deschide in aceeasi fereastra sau intr-o fereastra noua.

Anchor textul unui link are un rol foarte important in optimizarea SEO a unui blog, reprezentand o "instruire" data algoritmilor motoarelor de cautare despre existenta link-ului rspectiv. Odata cu trecerea timpului, motoarele de cautare vor face legatura dintre site si cuvintele cheie mentionate, saltand-ul in rezultatele afisate atunci cand utilizatorul va face o cautare cu acele cuvinte cheie. Puteti citi mai multe sfaturi pentru optimizarea continutului unui site, astfel incat informatiile sa fie structurate si optimizate cat mai relevant pentru motoarele de cautare.

Tag-ul folosit pentru anchor text este <A>, fiind recunoscut de mai toate browser-ele. Acesta are urmatoarea forma generala:
                   <a href="url" title="Titlu link">Nume</a>
Read More »

joi, 10 aprilie 2014

Link building - NoDofollow Backlink Checker, un add-on super pentru Firefox si Chrome


Construirea de link-uri dofollow si nodofollow catre site-ul propriu, din surse externe, cu autoritate in domeniu, ar trebui sa-i preocupe pe fiecare blogger aflat la inceput de drum. Stim foarte bine cat timp petrecem in mediul on-line pentru "a vana" blog-uri dofollow, pentru a posta comentarii cu link-ul blog-ului nostru si astfel sa-l impresionam pe "marele" Google. Insa, cum spuneam si in articolul "Ce reprezinta link-urile Nofollow si Dofollow ?,este obligatoriu sa avem un echilibru intre aceste link-uri. De ce?  Simplu, pentru a-l instrui pe Google că link-urile dvs. au fost dobândite prin navigarea naturală pe internet si nu au fost cumpărate, sau schimbate, sau manipulate într-un fel.

Dar cum gasim link-urile dofollow? Sunt sigur ca multi v-ati pus intrebarea aceasta. Pentru a reusi in acest domeniu avem nevoie rapid de informatii actualizate. Pe net circula o gramada de liste cu blog-uri dofollow, insa cand accesam site-urile respective, vedem ca acestea nu au mai fost actualizate de ani buni, sau pur si simplu s-au inchis. In cazul fericit cand site-ul e inca  "viu" si dorim sa postam un comentariu, descoperim ca sunt postate sute de comentarii, nefiindu-ne de mare folos.

Cum aflam ce blog-uri cu acelasi domeniu de activitate ca al nostru sunt dofollow?
Read More »

luni, 7 aprilie 2014

Ce reprezinta link-urile Nofollow si Dofollow?

Daca esti blogger la inceput de drum, este imposibil ca in documentarea ta pe net despre blog-uri sa nu fi intalnit denumirea de link-uri Nofollow si Dofollow. Mi-am propus sa vin in intampinarea cunostintelor voastre si sa  informez cititorii mei, ce reprezinta link-urile Nofollow si Dofollow.

Atribute Dofollow sau Nofollow?

Pentru a intelege cu adevarat ce reprezinta aceste atribute sa facem putina introducere.

Link-urile Nofollow
Sa vedem ce spune, in traducere libera, wikipedia despre atributul nofollow al unui link.
Nofollow -atribut HTML folosit pentru a instrui motoarele de cautare faptul ca link-ul nu ar trebui sa influenteze clasamentul in indexul motoarelor de cautare.
In concluzie atributul nofollow impiedica transmiterea de Page rank pentru link-ul respectiv. Nu cu mult timp in urma, transferul de Page rank catre web site-ul respectiv a reprezentat o tehnica SEO des utilizata, asta pana cand Google a updatat algoritmii motorului de cautare. Link-ul nofollow a fost propus pentru a opri comentariile in exces (spam-ul), limitand astfel plasarea site-urilor respective in primele rezultate afisate de motorul de cautare.
Exemplu de cod HTML pentru linkul nofollow:
<a href="http://www.example.com/" rel="nofollow">Link text</a>
Link-urile Dofollow
 Link-urile dofollow sunt link-uri care transmit atat autoritate cat si Page rank catre un web site, iar numarul lor favorizeaza aparitia site-ului respectiv in primele pagini afisate de motoatarele de cautare. Ce inseamna asta in SEO? Raspunsul este simplu, folosind aceasta tehnica de optimizare, specialistii SEO urmaresc obtinerea a cat mai multor link-uri de calitate, cu Page rank mare si autoritate ridicata. Fiecare pagina a unui site poseda o valoare de la 0 la 10 a Page rank-ului, iar link-urile primite de site-ul vostru dintr-o  pagina mai valoroasa vor transmite plus de valoare paginii respective.

Codul HTML pentru link-ul dofollow:
<a href="http://www.example.com/">Link text</a>
Read More »

joi, 3 aprilie 2014

Sfaturi de baza pentru optimizarea continutului unui site

In mediul online se stie ca un site ce are un continut de calitate, original, nu are probleme cu motoarele de cautare. Desi acestea updateaza constant algoritmii de cautare, web site-urile cu un continut atragator, care furnizeaza informatii dorite de utilizatorii cu care interactioneaza, se regasesc mereu in fruntea rezultatelor afisate de motoarele de cautare.

Continutul este rege! Pornind de la aceasta realitate, fiecare publisher trebuie sa fie preocupat de optimizarea  continutului site-ului pe care il detine. Pe langa modurile de promovare a site-ului (blog-ului) gandite pentru a avea o relevanta foarte buna in mediul online, este foarte important cum este structurata si optimizata informatia pentru motoarele de cautare. Dupa ce ne-am decis asupra expresiilor de cuvintele cheie, este necesar sa construim continutul in jurul acestor cuvinte cheie.

Sfaturi de baza, ce nu implica niciun cost suplimentar, necesare pentru optimizarea continutului unui site

1. Continut original, relevant, pentru utilizatorii caruia i se adreseaza
Continutul duplicat, lipsit de originalitate este amendat imediat atat de vizitatori cat si de algoritmii motoarelor de cautare. Crearea unui continut care sa-i intereseze, sa-i capteze pe utilizatori este foarte important pentru site, acestia putand sa influenteze in bine traficul site-ului. Acestia pot recomanda articolul prin diverse mijloace si altor utilizatori. Interesul pe care il manifesta cititorii pentru continutul articolelor, conduce la formarea reputatiei unui site.
Unelte pentru verificarea originalitatii continutului unui site
De retinut! Continutul relevant, structurat in jurul expresiilor de cuvinte cheie bine alese, vor trezi si capta interesul utilizatorilor de net, fiind un pas important in optimizarea continutului unui site.

2.Folosirea tag-urilor H1,...H6
Aceste tag-uri au o importanta deosebita in optimizarea continutului unui site, fiind necesar sa implementam cat mai multe cuvinte cheie in asemenea pozitii, avand totusi grija sa nu abuzam de acestea deoarece riscam sa fim amendati de catre motoarele de cautare pentru "keyword stuffing". Trebuie sa stim ca tag-ul H1 este cel mai important, urmand apoi in ordine H2, etc. Aceste tag-uri informeaza motorul de cautare despre continutul site-ului, avand mare rol in indexarea acestuia.

3.Ingrosarea cuvintelor cheie
Boldarea cuvintelor cheie au importanta in atragerea motoarelor de cautare ca au dat peste un cuvant cheie.

4. Pozitionarea cuvintelor cheie
Read More »
Back to Top