vineri, 28 octombrie 2016

Cum blochezi rapid referrer spam in Google Analytics

Cum blochezi rapid referrer spam in Google Analytics
Referrer spam-ul tinde sa devina o mare problema pentru multi proprietari de site-uri. Poate sa va faca praf statisticile de monitorizare a traficului ce il are site-ul tau. Din cauza "referrer spam-ului" rapoartele din Google Analytics vor fi imbacsite de spam-uri si in consecinta datele analitice nu vor fi de mare acuratete.
Pentru a avea datele analitice de incredere oferite de Goole Analytics, este necesar sa elimini aceste spam-uri cat de repede poti, de preferat imediat cand le observi. Insa, pentru a putea sa le elimini, sa vedem cum putem identifica acest tip de spam.

Ce este referrer spam?

Referrer spam-ul este o adresa URL care este vizibila in rapoartele de analiza a traficului din Google Analytics, desigur, vizibile pentru administratorii site-ului. Apare fie ca o recomandare falsa de trafic, ca un termen de cautare sau pur si simplu ca o vizita directa. Aceste adrese URL sunt adaugate acolo de boti si nu de catre oameni, prin intermediul unui click de pe un site terta parte. Modul in care functioneaza este foarte ingenios. Un referrer (referal) este un link sau un nume care este distribuit prin intermediul antetului HTTP atunci cand un browser web navigheaza de la o pagina la alta. Aceste informatii sunt urmarite de catre serviciile de analiza a traficului si ofera o multime de date despre publicul dvs. Unii spameri inventivi schimba aceste informatii pe un site pe care doresc sa il promoveze si apoi trimit mai multe cereri pe site, acestea aparand in rapoartele din Google Analytics sau oricare alt serviciu de monitorizare a traficului.

Vedeti mai jos un exemplu de referrer spam:
Cum blochezi rapid referrer spam in Google analitics

 Cum blocam referrar spam-ul in Google Analytics?

Pentru a bloca acest tip de spam in GooGle Analytics este necesar sa cream un filtru, pentru a nu mai ajunge in rapoartele tale de analiza a traficului.

Inainte de a incepe este bine sa stiti:
-filtrele nu vor modifica datele din trecut, ele vor fi utile doare pentru datele viitoare;
-filtrele vor modifica permanent datele colectate, doar daca este activ;
-chiar daca inca sunt eficiente aceste filtre nu uitati ca spameri sunt inteligenti si e posibil sa isi schimbe tactica pentru a va putea spama in continuare. 

Acum sa vedem ce pasi urmam pentru a crea un filtru in Google Analytics:
1. Intra in contul Google Analytics, click pe tabul Admin si apoi pe Filters din partea dreapta a ecranului;
2. Apasa pe +Add Filter pentru a crea un filtru de excludere; 
3. In campul Filter Name adauga URL-ul spam-ului, pentru a fi usor de retinut numele filtrului pe care vrei sa-l creezi;
4. La Filter Type selecteaza Custom;

Cum blochezi rapid referrer spam in Google analitics
5. In tabul Filter Field alege Campaign Source din lista care se deruleaza;
6. In campul tabului Filter Pattern scrie URL-ul referrer spam-ului si apoi apasa pe butonul albastru de Save din josul paginii.

Un mic truc!
Daca vrei sa adaugi URL-uri multiple de spam la acelasi filtru, pur si simplu in campul tabului Filter Pattern adaugi URL-urile separate de | intre fiecare URL ca in exemplul de mai jos: 
example.com | 1-99seo.com
Daca ti-a placut, nu uita sa distribui articolul!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Back to Top