In ultimul timp toti profesionistii SEO posteaza pe blog-urile personale articole in care isi exprima temerea in a include link building ca parte a strategiei lor de optimizare a site-urilor. Pentru ca Google Panda, Penguin, etc, a doborat page rank-ul multor site-uri care aveau ca strategie de optimizare si backlink-uri masive.
Dar ce sunt backlink-urile? Ele reprezinta link-uri catre site-ul tau din surse externe. O strategie de a obtine backlink-uri de calitate era Guest Blogging, adica scrierea de articole pe alte blog-uri cu autoritate in domeniu. Insa Matt Cutts a declarat la inceputul anului,
Okay, I’m calling it: if you’re using guest blogging as a way to gain links in 2014, you should probably stop. Why? Because over time it’s become a more and more spammy practice, and if you’re doing a lot of guest blogging then you’re hanging out with really bad company.
Back in the day, guest blogging used to be a respectable thing, much like getting a coveted, respected author to write the introduction of your book. It’s not that way any more.
Rezulta de aici neaparat ca guest blogging-ul este terminat in 2014, deoarece este considerat un generator de spam? Personal nu cred, intrucat sunt site-uri cu autoritate in domeniu, gen Ezine care practica guest blogging-ul si nu este penalizat de Google.
Cred ca "vechile" metode SEO de a construi backlink-uri de calitate, naturale, raman aceleasi, insa trebuie sa analizam cu maxima atentie cine " ne trimit" link-uri catre site-ul nostru.
Deci:
- directoare web- inscrierea site-urilor doar in directoarele relevante, care nu accepta orice site, ramane de actualitate - DMOZ.org si BestoftheWeb.com - exemple concludente de directoare web de calitate;
- guest blogging
- comentarii pe blog-uri - fara a spama si mai ales pe blog-urile din domenii asemanatoare sau adiacente.
Cum gasim aceste bloguri? Deschidem Google/blogsearch, si cautam blog-uri cu acelasi profil.
Exemple de cautare:
- inurl: "cuvinte cheie"
- inurl:"cuvinte cheie" comment
Inlocuim cuvinte cheie cu cele reprezentative pentru blog-ul nostru.
- social media- am postat mai multe detalii in articolul privind marirea traficului pe blog.
Chiar daca exista multa indoiala si nu se mai pune foarte multa importanta pe strategiile de link building in optimizarea site-urilor, motoarele de cautare inca tin cont de cantitatea de back link-uri ale unui site, in afisarea rezultatelor urmare a interogarilor cu cuvinte cheie reprezentative.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu